Manharts tunerprogram til den nyeste VW Golf er komplet – den mest hidsige har 290 hestekræfter.
Den forhjulstrukne hatchback kommer fra fabrikken med 245 hestekræfter, og spørger du Manhart, er det ikke nok.
Derfor er deres løsning, at udstyrer den legendariske GTI med 290 hestekræfter. Lige 10 hestekræfter mindre end Golf R fra fabrikken. Newtonmeter er der 425 af, 55 Nm mere end fabriksbilen.
Det ekstra skub under hjelmen barberer tilsyneladende nogle tiendedele af tiden fra 0 til 100 kilometer i timen. Men hvor meget har Manhart ikke sagt noget om. Til sammenligning går fabriksbilen fra 0 til 100 km/t på 6,2 sekunder.
Hvis du derudover synes, at Golf’en ser lidt mere ond ud end ellers, tager du ikke fejl. Manhart har nemlig gjort et nummer ud af at udstyre GTI’en med 19″ hjul og H&R-gevind, der sænker undervognen med 40 millimeter.
Hvad stjernehimlen i kabinen skal gøre godt, er vi ikke sikre på. Men det er nok en kundebestilling med helt bestemt smag.