Ja, du kan selvfølgelig godt få en BMW M8 uden tag. Men kan du nøjes med fabriksbilen – nej, vel?
Med 625 hestekræfter skulle man tro, at BMW M8 – især som cabriolet – har mere end rigeligt med kræfter til almindelig brug. Altså man skulle tro.
Manhart tror ikke, de ved…. at M8’eren er for sløv fra fabrikken. Indrømmet, den tyske tunernes nyeste kit til 8-Serien er rettet mod M850i-ejerne. Altså dem der i første omgang købte bil lige før topmodellen i programmet.
LÆS OGSÅ: Her den hurtigste 8-Serie – i verden!
Men med tunerens opgradering af den 4,4-liters biturbo-V8’er overhaler M850i faktisk topmodellen. 530 hestekræfter er med et slag (og lidt tuner-magi) forvandlet til 700 hestekræfter og 925 newtonmeter.
Det handler om krydser
75 hestekræfter og 200 Nm mere end topmodellen. Det lyder måske lige til. Fabrikkerne har det med at holde igen med hestekræfterne. Det er tråds alt dem, der får røven i garantiens klaskehøjde, hvis grejet ikke holder – og en tuner ikke har været der. Men Manhart har også sørget for, at den ottetrins automatgear kan følge med.
Noget andet er, at en opgradering af udstødningssystemet følger med. Faktisk skiftet Manhart hele rørføringen ud med deres egen i rustfrit stål. Systemet er ventilstyret, så du ikke bliver den upopulære nabo klokken lort om morgenen. Rørhalerne er i kulfiber, og sætter du de rigtig krydser, fjerner Manhart både katalysatoren ved downpipen og benzin-partikelfilteret.
Skal du vente?
Manhart kalder omgangen MH8 700, og de siger, at der kan sidde 20″ hjul, som har godt med konkav, inde under skærmene. Det selvom et sæt H&R-fjedre sænker bilen med op til 30 millimeter, og dækkene måler 275/30 bagtil.
Hvis du vil – og du har en BMW M850i Cabriolet, selvfølgelig – men spørgsmålet er, om du i virkeligheden skal vente til næste år? Her præsenterer BMW nemlig et facelift af 8-Serien.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at se billederne af MH8 700