Fabriks-RS Q8โeren er langt fra den mest brutale Q8, du kan fรฅ
Her har vi fat i en bil, der nรฆppe behรธver nogen introduktion. Og dog. For nu har tunerne fra Manhart haft fat i Audi RS Q8 โ og det er der kommet noget grumt ud af.
For mens fabriks-RSโeren mรฅ โnรธjesโ med 600 hestekrรฆfter og 800 newtonmeter, skruer tunerne fra Manhart for alvor op for den fire-liters biturbo-V8 mellem forhjulene.
Godt nok bygger de kun 300 eksemplarer, men alle som รฉn fรฅr 900 hestekrรฆfter og 1.079 newtonmeter. Meget passende kalder de ombygningen RQ 900.
Nรฅr Manhart kan hive sรฅ meget effekt ud af V8โeren, skyldes det, at man har smidt de originale turboladere over skulderen til gengรฆld for nogle nye, stรธrre enheder.
LรS OGSร : 5-รฅrig med 3 dollar pรฅ lommen stjal mors bil โ ville kรธbe Lamborghini
Samtidig har tunerne ogsรฅ set pรฅ motorstyringen. Og sรฅ er gearkassen forstรฆrket, sรฅ automatkassen med sine otte trin kan holde til de ekstra tรฆsk.
Desvรฆrre har Manhart endnu ikke sagt noget om, hvad deres RQ900-behandling gรธr ved den store SUVโs prรฆstationer. Men vi kan vidst roligt regne med, at den er noget kvikkere end fabriksbilen.
Til sammenligning skal fabriks RS Q8โeren bruge 3.8 sekunder pรฅ at nรฅ fra 0-100 km/t, mens tophastigheden som vanligt for tyske bilfabrikker er begrรฆnset til 250 km/t. Selvom Audi hรฆvder den til 305 km/t, hvis du spรธrger pรฆnt.
Klik โNรSTE SIDEโ for at bladre i billederne af RQ 900
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: