De seks cylindre ligger stadig på række. De har bare aldrig haft noget med BMW at gøre.
Puritanerne vil nok stejle over det, Mark Boylan har fået gjort ved sin to-dørs BMW E30. Men det trækker han formentlig bare på skuldrene af.
For Marks BMW har 1.000 hestekræfter. Faktisk har den 1.080 hestekræfter, hvis man skal tro den seneste rullefeltsmåling.
Det kan lade sig gøre, fordi Mark har fået lagt en Toyota-rækkesekser ned mellem forhjulene. Ja, du gættede det – en 2JZ’er.
Den japanske legende, som Toyota i sin tid arbejdede sammen med Yamaha om at udvikle, har selvfølgelig ikke 1.000 hestekræfter fra fabrikken. De er til gengæld lokket frem med en Garrett G42-1200-lader, markant større benzindyser og tændspoler fra en GT-R…
Altså bare for nævne lidt af det, der ligger bag ombygningen. For at bilen ikke vrider sig selv fra hinanden er den bagerste del af undervognen hentet direkte fra en BMW Z3, ligesom der er ofret både Brembo-skiver og kalibre.