Markus Jensen-Langseth synes, at sagen om hans MG er sรฅ latterligt, at den skal fortรฆlles.
Norske Markus Jensen-Langseth har en elbil. En kinesisk MG5 for at vรฆre helt prรฆcis. Tilbage i september sidste รฅr kรธrte han galt i den pรฅ tidspunktet bare 4 mรฅneder gamle bil. Og nu stรฅr han tilbage med en regning, der lyder pรฅ meget mere, end bilen er vรฆrd.
โ Det var ved en tre- firetiden om eftermiddagen, og der var meget trafik. I et blรธdt hรธjresving rammer jeg et lรธst brรธnddรฆksel, som springer op under bilen, fortรฆller MG-ejeren til Motor.no.
LรS OGSร : Der er 150 af dem i Danmark โ krรฆver politisk hjรฆlp til disse elbiler
Umiddelbart kunne Markus Jensen-Langseth selv fรฅ brรธnddรฆkslet, som havde kilet sig ind mellem batteripakken under bilen, fri. Og bilen meldte da heller ingen fejl, da han kรธrte den pรฅ vรฆrksted. Bare for at vรฆre sikker pรฅ, at alt fortsat var som det skulle vรฆre.
Det var dog ikke den besked, Markus Jensen-Langseth fik. Tvรฆrtimod gav vรฆrkstedet ham besked, om at batteripakken var beskadiget. Et nyt ville koste ham 725.290 norske kroner. Med arbejdslรธn, รธvrige dele og afgifter ville prisen for at fรฅ repareret bilen lรธbe op i 940.000 kr.
Bilen er skrottet
Det er Markus Jensen-Langseth selv sagt rystet over. Isรฆr fordi en ny MG5 vil stรฅ ham i bare 342.000 norske kroner. Forsikringsselskabet giver ogsรฅ MG-ejeren helt ret. Den pris er absurd.
Derfor blev bilen ogsรฅ skrottet. Hos den norske MG-importรธr medgiver man, at det nye batteri er dyrt. Men samtidig mener man, at lige Markus Jensen-Langseths bil ikke er undersรธgt godt nok i fรธrste omgang.
Faktisk mener MG, at man ville kunne nรธjes med at skifte noget af batteriet. Det vil koste cirka 17.000 norske kroner og tage omtrent to dage, siger MG.
Det รฆndrer dog ikke pรฅ, at bilen blev skrottet, og at Markus Jensen-Langseth fik en ny. Bare i sort. Den gamle var sรธlvgrรฅ.
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ fortรฆl os det: bj@boosted.dk