En enorm Boostlab-lader tager det sidste af den plads, der i forvejen ikke er for meget af i motorrummet.
Mason Whitlow er én af de sjæle, der blev bidt af de første Fast and Furious-film, og stadig er det. Derfor købte han en Honda S2000, og derfra er eksperimenterne kun blevet vildere og vildere.
Og så lidt vildere. Men det var først, da han i S2000’eren fik røvfuld af en Dodge Neon SRT4, at han svor sådan for alvor at gøre noget ved det under hjelmen.
Mason begyndte med at smide trykladningen på den fabriksmonterede, firecylindrede F20C-motor. Men da heller ikke det gav den effekt, han var ude efter, blev næste skridt en helt anden motor.
LÆS OGSÅ:… Om dengang verdens mest berømte taxa blev stjålet
Mellem forhjulene lagde han i stedet en LS-V8’er på 6.2 liter. Ja, præcis den motor Chevrolet ynder at bruge i Corvette. Trykladningen var Mason dog ikke færdig med.
Så den store V8 har fået selskab af Boostlab-lader, der gør pladsen under kølerhjelmen så trang, at der faktisk slet ikke er plads til en kølerhjelm. I hvert fald ikke den originale. Så en ny i fjerlet kulfiber er fremstillet.
Under punktet ‘andre opgraderinger’ finder vi ny intercooler, nye 105 millimeter gasspjæld og Holley Dominator-brændstofsystem med større indsprøjtningsdyser.
Alt sammen medvirkende til at bilen yder 600 hestekræfter på almindelig oktan 95-benzin. Men det effekten vokser til voldsomme 700 hypper på E85
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af den gale roadster.