Stabiliteten ved 320 km/t
Krรฆfterne er รฉn del af Rocket โ det smukke, men grufulde udseende en anden. Brabus kunne lige sรฅ godt have tryllet en E-klasse om til en rekordbil (da CLS bygger pรฅ E-klasseยญplatformen), men CLSยด sporty design har bare sรฅ meget mere cool attitude. Desuden giver dens linjer en bedre aerodynamik og stรธrre muligheder for at skabe noget grotesk optik.
Brabus forklarer, at man fra projektets start har arbejdet efter et form-fรธlger-funktion-koncept. Det forklarer blandt andet de tre store lufthuller i frontspoileren, der kunne give en rolle i Dรธdens Gab.
Pressechef Svenn Gramm har ikke tal pรฅ, hvor mange kรธleelementer, der er placeret under karossen pรฅ Rocket, men nรฅr bรฅde motorblok, oliesystem, turboladere, styretรธj, gearkasse, bremser og andre elementer skal holdes under kontrol, er tallet hรธjt. Under rekordforsรธget pรฅ Nardo havde teknikerne bรธvl med et enkelt kรธlesystem, som straks kostede 150 hk og 20 km/t pรฅ toppen. Frisk luft er nรธdvendigt.
Klik โNรSTE SIDEโ for at lรฆse videre
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: