Stabiliteten ved 320 km/t
Kræfterne er én del af Rocket – det smukke, men grufulde udseende en anden. Brabus kunne lige så godt have tryllet en E-klasse om til en rekordbil (da CLS bygger på E-klasseplatformen), men CLS´ sporty design har bare så meget mere cool attitude. Desuden giver dens linjer en bedre aerodynamik og større muligheder for at skabe noget grotesk optik.
Brabus forklarer, at man fra projektets start har arbejdet efter et form-følger-funktion-koncept. Det forklarer blandt andet de tre store lufthuller i frontspoileren, der kunne give en rolle i Dødens Gab.
Pressechef Svenn Gramm har ikke tal på, hvor mange køleelementer, der er placeret under karossen på Rocket, men når både motorblok, oliesystem, turboladere, styretøj, gearkasse, bremser og andre elementer skal holdes under kontrol, er tallet højt. Under rekordforsøget på Nardo havde teknikerne bøvl med et enkelt kølesystem, som straks kostede 150 hk og 20 km/t på toppen. Frisk luft er nødvendigt.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre