Forstærket chassis
Inden karossen skrues på, bliver det strippede CLS-chassis forstærket for at øge vridningsstabiliteten. Da CLS slet ikke fås med V12-motor, skal der også laves nye og ekstra kraftige motorbeslag. Endelig skifter Brabus det originale bundkar ud med et smallere, da CLS har mindre sporvidde end SL- og S-klassen.
Læs mange flere fede bilartikler i Bil Magasinet, som du kan købe abonnement på ved at klikke lige hér!
Alle disse modificeringer får bilen til at skifte identitet, men i kraft af fabrikkens status som godkendt bilfabrikant, banker Brabus lige et nyt stelnummer i vognen. Nu er det ikke længere en Mercedes-Benz CLS 500, men en Brabus Rocket.
19″ matsorte ruller
Rockets karosseridele er en smule forskellige på hhv. komfort- og sportsvarianten. Sidstnævnte kombineres med højfartsbagakslen, som er gearet til 350 km/t. (elektronisk begrænset), og består af en ekstra bred hækspoiler og diverse små flaps samt tildækket flad bund med diffusere bagerst. Komfortudgaven (med 320 km/t.-bagaksel) er mere afdæmpet.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre