Downforce og – endnu – mere luft!
Hvad angår downforce er teknikerne bevidst gået efter en så neutral opførsel som muligt. Det betyder, at det hverken trækker eller trykker i bilen, når det går derudaf. Den kunne sagtens være gjort mere stabil i form af mere downforce, men det ville betyde lavere topfart.
Udstødningssystemet er skræddersyet til V12’eren. Den TÜV-godkendte udgave giver en ganske betragtelig brummen, mens eksport-udgaven (som er monteret på vores testbil) supplerer det ekstravagante udseende med en larm, som vil kunne imponere enhver Boeing-mekaniker.
Traditionel undervogn
Op til 320 km/t. fungerer den originale luftundervogn fra CLS 500 fint, men ved hastigheder derover bliver luftbælgene for svage til at stabilisere den godt to ton tunge Rocket. At støde bundkarret mod asfalten med 350 km/t. er det sidste, du har lyst til, så derfor har Brabus udviklet en traditionel undervogn fra Bilstein med seksvejs justerbare dæmpere og skruefjedre. En hårdere løsning, men luksusfølelsen forværres kun minimalt.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre