Det’svier
Det næsten svier i ballerne, når de 1.100 Nm lukkes ud til bagdækkene, hvor der kvitteres med et bøffelspark – uanset om farten er på ene eller anden side af 200 km/t.
Selv om testbilen besidder den hårdeste opsætning, herunder Bilstein, lave dæk, 350 km/t.-bagaksel og så videre, kan man næsten mærke hvor hårdt, bilen hele tiden arbejder for at holde styr på tingene.
Nålen går til 400 km/t
Sven Gramm oplyser, at testbilen på trods af dens lave alder allerede har ædt syv par dæk, og det er trods antispind, ESP og den slags. Uden de elektroniske hjælpemidler ville det praktisk taget være umuligt at forlade et lyskryds uden at efterlade sig et otte meter langt gummispor. Netop denne egenskab vil nok more de fleste.
Alligevel undgår Brabus at levere biler uden ESP, for frakobler man stabiliseringsprogrammet i en Mercedes-Benz, deaktiveres også ABS-systemet til bremserne. Det ønsker du ikke.
Klar, parat – kør!
Man kan blive ved med at slynge vanvittige fakta ud, og det er netop Brabus Rocket i en nøddeskal. Bilen er ikke bare vanvittig hurtig. Den er også sindssyg stærk, hamrende dyr og bliver ekstremt sjælden. Den 720-hestes Brabus S V12 S-motor er ikke unik for Rocket, da den også kan fås som opgradering til alle Mercedes-Benz 600- og AMG 65-modeller, som besidder den 5,5-liters basismotor med biturbo. Men ingen af disse biler kan og må kalde sig Rocket til efternavn. Og frem for alt har ingen andre status som verdens hurtigste sedan.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre