Detโsvier
Det nรฆsten svier i ballerne, nรฅr de 1.100 Nm lukkes ud til bagdรฆkkene, hvor der kvitteres med et bรธffelspark โ uanset om farten er pรฅ ene eller anden side af 200 km/t.
Selv om testbilen besidder den hรฅrdeste opsรฆtning, herunder Bilstein, lave dรฆk, 350 km/t.-bagaksel og sรฅ videre, kan man nรฆsten mรฆrke hvor hรฅrdt, bilen hele tiden arbejder for at holde styr pรฅ tingene.
Nรฅlen gรฅr til 400 km/t
Sven Gramm oplyser, at testbilen pรฅ trods af dens lave alder allerede har รฆdt syv par dรฆk, og det er trods antispind, ESP og den slags. Uden de elektroniske hjรฆlpemidler ville det praktisk taget vรฆre umuligt at forlade et lyskryds uden at efterlade sig et otte meter langt gummispor. Netop denne egenskab vil nok more de fleste.
Alligevel undgรฅr Brabus at levere biler uden ESP, for frakobler man stabiliseringsprogrammet i en Mercedes-Benz, deaktiveres ogsรฅ ABS-systemet til bremserne. Det รธnsker du ikke.
Klar, parat โ kรธr!
Man kan blive ved med at slynge vanvittige fakta ud, og det er netop Brabus Rocket i en nรธddeskal. Bilen er ikke bare vanvittig hurtig. Den er ogsรฅ sindssyg stรฆrk, hamrende dyr og bliver ekstremt sjรฆlden. Den 720-hestes Brabus S V12 S-motor er ikke unik for Rocket, da den ogsรฅ kan fรฅs som opgradering til alle Mercedes-Benz 600- og AMG 65-modeller, som besidder den 5,5-liters basismotor med biturbo. Men ingen af disse biler kan og mรฅ kalde sig Rocket til efternavn. Og frem for alt har ingen andre status som verdens hurtigste sedan.
Klik โNรSTE SIDEโ for at lรฆse videre
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: