Den vejer 2,2 ton. Men på et stykke ubegrænset autobahn opfører denne Lamborghini Urus sig som en fjerlet superbil.
Om Lamborghini Urus allerede fra fabrikken er en superbil, kan diskuteres. Men én ting er sikkert. For de fleste er bilens 650 hestekræfter fra en 4-liters V8 mere ende rigeligt.
For de fleste – altså. For der findes dem som ikke kan nøjes. Til den type personer har de tyske tunere fra HGP Turbo måske svaret. Et svar med 840 hestekræfter. Eller næsten lige så mange hestekræfter som den sidste Aventador, Ultimae.
Med Corsa-indstillingen slået til planter sætter føreren solidt på speederen. Og han slipper den ikke igen. Lamborghini siger selv, at fabriksbilen klarer 305 km/t. Og det skal sikkert nok passer. Men bilen her forsætter forbi det. Langt forbi – faktisk. Bilen trækker stadig da speedometret viser 327 km/t, og GPS’en viser 314 km/t.