Lucid vil så gerne sende biler på gaden, at mærket har svært ved at forstå et nej fra kunder.
I hvert forlyder det nu, at Lucid-kunder – som har annulleret deres bestillinger – har modtaget ringe mange opringninger fra mærket. Alt sammen i håbet om at kunderne ombestemmer sig og alligevel får bilen bygget.
Insider skriver, at Lucid allerede ringer til kunder – som fortryder – inden for de første 24 timer. Ifølge mediet skal en Lucid-ansat blive ved med at ringe til kunden, som fortryder sin bestilling, i tre dage. Altså hvis telefonen ikke bliver taget.
Hvis den første Lucid-ansatte ikke kan få hul igennem til ‘den tabte kunde’, skal den ansattes nærmeste chef overtage opgaven for at forsøge det samme fem dage i træk. Lykkedes det heller ikke her, skal en chef for det område, hvor bilen er bestilt i, overtage.
Også denne chef skal forsøge at få fat i kunden i mindst to dage. Altså skal Lucid-ansatte i mindst 14 dage forsøge at en kunde, som ikke vil have en bil alligevel, til at ombestemme sig. Alligevel…
Mediet har udlægningen af Lucids forretningsmetoder fra en anonym kilder. Og der bliver ikke lagt fingre imellem.
– Det sammenholdt med en række e-mails, som Lucid sender, synes jeg vidner mere om desperation end et luksusmærke.
Både i andet og tredje kvartal af i år faldt antallet af forudbestillinger hos Lucid. Men på trods af det, har Lucid stadig planer om at komme til Norden. Herunder også Danmark. Modellen ‘Air Ground Touring’, som Lucid siger er “ready to deliver’, kan forudbestilles mod et gebyr på 6.700 kr.