MERE MOMENT END BUGATTI VEYRON
Men lige så hurtig bilen kan være, når du trykker til den, lige så omgængelig kan den være, når du sætter gearkassen i komfort-indstillingen og bare cruiser derudad. Jeg havde frygtet, at kræfterne ville gøre det svært at køre den roligt, men det er ikke tilfældet.
Den er ganske medgørlig i almindelig myldretidstrafik, men den konstante og let growlende lyd minder altid om, at det forrykte moment på 1.315 Nm ved 3.400 o/min lurer lige under overfladen. Og bare for at sætte momentet i perspektiv, så er det en smule mere, end en Bugatti Veyron 16.4 kan præstere.
OVER 320 KM/T PÅ TOPPEN
Igen og igen lader jeg mig friste til mellemaccelerationer, og hver gang bliver jeg lige overrasket over, hvor hurtigt speedometernålen kravler op ad skalaen, mens brændstoffet vælter gennem systemet. En standard E 63 S er opgivet til 9,5 km/l, og et godt gæt er, at den her bil bruger noget mere brændstof.
Ifølge Kleemann ligger topfarten på den anden side af 320 km/t. Disse hastigheder er vi ikke i nærheden af under testturen, men med de kræfter, der er til rådighed, er jeg ikke i tvivl om, at det er en realistisk angivelse.