Ham, der har kรธbt bilen, ejer allerede mere end 20 eksemplarer af den legendariske Mercer.
Den har vรฆret i produktion siden 1979, og lige siden har den vรฆret en af de absolut mest hรฅrdfรธre SUVโer, der kan kรธbes for pengene. Det vildeste de fleste G-Klasser i dag mรธder er lidt vรฅd asfalt, men de kan meget mere.
Og det er det vigtigste. Og nok ogsรฅ forklaringen pรฅ, at Mercedes har kunnet trille eksemplar nummer 400.000 af samlebรฅndet. Det er sket pรฅ fabrikken i รstrig. Prรฆcist samme sted hvor man tilbage i juli 2017 samlede G-Klasse nummer 300.000.
LรS OGSร : Regeringen hรฆver bilafgifterne โ sรฅ dyre bliver bilerne om lidt!
Og nu skulle man jo tro, at den generelle efterspรธrgsel โ taget corona-pandemien og et generelt elendigt 2020 i betragtning โ ville vรฆre noget mindre end sรฆdvanligt. Men nej. Tvรฆrtimod pรฅstรฅr fabrikken, at man slet ikke kan fรธlge med. Ordene kommer hurtigere ind, end man kan skovle biler ud.
Fabrikken fรฅr da heller ikke mindre at lave fremover. Mercedes har nemlig store planer med G-Klassen. Blandt andet er en fuldt ud elektrisk udgave allerede annonceret. Den forventes at vรฆre klar โom nogle fรฅ รฅrโ. For nu at bruge Mercedesโ egne terminologi.
G-Klasse No. 400.000
Den nuvรฆrende Gโer har vรฆret i produktion siden 2018, og eksmeplar nummer 400.000 gรฅr ikke til Hr. Hvem Som Helst. Nej, bilen er leveret til en tysk samler, der allerede har mere end 20 G-Klasser! 20!
Hans motto er โI canโt be without the Gโ.
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: