Der var engang, hvor hver anden taxa var en Mercedes. Nu får direktørens strategi konsekvenser for mærkets salg til hyrevognsbranchen.
Det bliver sværere og sværere at kalde en Mercedes for en frikørt taxa. For der bliver ganske enkelt længere og længere mellem dem.
Det skriver tyske Handelsblatt.
Engang var hver anden Mercedes i Tyskland en taxa. Faktisk var det sådan indtil for ganske nylig.
Mellem januar og august i år var kun 127 Mercedes E-Klasser registreret som taxaer i Tyskland. Oveni det skal lægges én enkelt Mercedes B-klasse. Den eneste model, som taxavognmænd hellere vil have, er V-Klassen.
Men nu passer taxaerne med stjerne ikke længere ind hos Mercedes. Den administrerende direktør Ola Källenius bryder sig ganske enkelt ikke om det image, taxaerne trækker efter sig.
LÆS OGSÅ: Nyt batteri til elbiler kan kun tåle 100 opladninger
- Taxaer lever simpelthen ikke op til vores luksusstandarder. Hertil kommer muligvis den dårlige avance på salget af taxakøretøjer:
- Der blev gennemført en intensiv undersøgelse hos Mercedes, og konklusionen var, at salg og produktion ikke hænger sammen, siger en leder hos Mercedes til Handelsblatt.
Taxaerne er da heller ikke en del af Mercedes’ strategi for fremtiden. Rabatterne til taxavognmænd er desuden helt forsvundet og trukket tilbage af fabrikkens ledelse.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!