Hovedargumentet er, at der alligevel ikke er nogen grund til at have den efter 2030.
Mercedesโ plan om at blive til et udelukkende elektrisk bilmรฆrke i 2030, vil gรธre mรฆrkets EQ-navnestrategi, som de nuvรฆrende elbiler, kรธrer rundt med overflรธdig. Der vil Mercedes ogsรฅ udfase brugen af EQ-mรฆrkningen allerede nรฆste รฅr. Det hรฆvder en kilde ifรธlge det tyske medie Handelsblatt.
LรS OGSร : Dรธmt vanvidsbilist rejste sig op โ โDerfor kรธber jeg min Audi tilbageโ
Torsdag i denne uge kunne mediet fortรฆlle, at en unavngiven kilde med insider-viden hos Mercedes siger, at EQ-branding bliver helt unรธdvendig pรฅ den nรฆste generation af mรฆrkets elbiler. Og den forventes Mercedes allerede at rulle fra samlebรฅndene sรฅ tidligt som i 2024.
Hvorvidt det sรฅ betyder, at Mercedes helt dropper EQ-delen fra nรฆste รฅr, er endnu uvist. Men det er ifรธlge kilder meningen, at brandingen med tiden skal forsvinde, fordi tyskerne vil holde fast i โKlasseโ-betegnelsen. Altsรฅ C-E,V og S-Klasse. Bare for at nรฆvne nogle fรฅ.
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: