Mitsubishi har sagsøgt en af sine egne forhandler, fordi manden har anbefalet sine kunder at køre forbi Volkswagen i stedet for.
Ejeren af Karmart Mitsubishi i den amerikanske by Burlington har fået bilmærket på nakken.
Mitsubishis ledelse i USA har nemlig fundet ud af, at forhandleren har anbefalet sin kunder at køre hen til Volkswagen i stedet for.
Det skriver Auto News.
Ifølge mediet sagsøger bilmærket helt konkret sin forhandler, fordi han skal have brudt regler om forretningens udseende. Men manglende skiltning og uniformer til de ansatte, er langt fra det eneste, Mitsubishi er blevet sur over.
Forhandleren har angiveligt delt sin grund med en Volkswagen-forhandler, som han til med har henvist sine egne kunder til.
Det japanske mærke forsvarer de juridiske skridt, man nu tager mod forhandleren, med, at man er ‘nødt til at værne om forretningens integretet og undgå forvirring fra offentligheden’.
Det er ikke første gang, at et bilmærke er raget uklar med sine egne forhandler. Den slags sker også herhjemme. I begyndelsen af januar 2024 smed 11 bilforhandlere K.W Bruun-koncernen, der i dag hedder Wismo Group, ud af hel landsdel. Læs mere om det her.
Bare et par måneder efter måtte politiet for anden gang samme år have fat i en 75-årig bilforhandler, som man mistænke for at stå bag flere brande. Bl.a. i en cykelforretning som den ældre mand havde overhældt med benzin.
Andre bilmærker skal ikke slås mod forhandlere men sure aktivister. Senest er Teslas fabrik i udkanten af Berlin blevet udsat for hærgen fra flere grupper af aktivister, der med projektorer kastede den nazsistiske ‘Heil’-hilsen op på fabrikkens facade.
– Det er foruroligende, at en fabrik af denne størrelse ikke opdager en sådan handling, udtaler en repræsentant fra aktivistgruppen Center for Politisk Skønhed til det tyske medie Der Spiegel.
Politiet i Tyskland skal nu undersøge, om aktivisterne har gjort noget ulovligt ved at kaste den kendte nazi-hilsen op på fabriksfacaden. Aktivisterne hævder selv, at Tesla ikke reagerede på deres handlinger.