Manhart MH4 GTR er en vanvittige udgave af en i forvejen vanvittig vogn.
Egentlig er det her en BMW M4 DTM Champion Edition. En – til at begynde med – ret speciel bil. Men tunerne fra Manhart føler tilsyneladende ikke, at den er speciel nok.
Derfor har de bygget videre på det. For at finde bilens ophav skal vi fire år tilbage i tiden. Her fejrede BMW deres sejre i DTM ved at bygge M4 DTM Champion Edition. Blot 200 eksemplarer blev det til. Alle med 508 hestekræfter fra den tre-liters, turbo-ladet rækkesekser.
Mere end rigeligt skulle man mene. Men nej. MH4 GTR, som altså er en ombygning af DTM-homagen her, yder vanvittige 708 hestekræfter og 980 newtonmeter, og alt går selvfølgelig direkte i baghjulene. Den syvtrins dobbeltkoblings-gearkasse har man valgt at bibeholde simpelthen for at kunne tøjle de mange hypper.
LÆS OGSÅ: Travl weekend – Over 350 bilister sigtet ved ulovlig gaderæs
Af andre modifikationer er vi nødt til at nævne de 20×10,5″ af Manharts egen Concave One-hjul på bagakslen. Ja, de er sådan set også foran. Men her er de med 20×9″ lige lidt mindre.
Som det er vanligt for special-biler fra BMW’s M-afdeling, er M4’eren her selvfølgelig spækket med kulfiber. Manhart har dog lige tilføjet lidt ekstra som underlæben og diffuseren bagpå. Det manglede da også bare, hvis du spørger os.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bæstet.