Annonce:

Motor døde af fejl siger FDM – Citroën nægter at hjælpe Eva

Eva Johannesens brugte Citroën C1, som hun betalte 69.000 kroner for, er død. FDM mener, det er Citroëns fejl. Men bilmærket nægter at hjælpe.

Annonce:

Eva Johannesen har en Citroën C1 med 1,2-liters PureTech-motor fra 2017 – serviceret efter foreskrifterne og med et ‘det er en fin, lille bil’ med på vejen fra synsmanden. Bilen købte hun for tre år siden.

Eller det vil sige – Eva havde en Citroën C1, som hun købte for tre år siden. Bilen har hun nemlig solgt til en mekaniker. Og det med en smadret motor.

Det fortæller hun i en mail til Boosted-redaktionen. Eva Johannesen er nemlig led og ked af den behandling, hun mener at have fået af Citroën i Danmark.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

I marts 2023 får Evas bil skiftet tandrem i tide og efter forskrifterne på et autoriseret Citroën-værksted. Mekanikeren, som stod for arbejdet, mente også, at ventilatorremmen skal skiftes, så det bliver den.

LÆS OGSÅ: VW ville have 70.000 kr. af Hans – nu er regningen forsvundet

I slutningen juli 2024 døde bilen med en meget metallisk lyd, da Eva kom kørende med 30-40 kilometer i timen.


Det fik Eva Johannesen at vide på det værksted, hvor bilen er bugseret hen. Her mener man, at ventilatorremmen er hoppet af og efterfølgende trukket med rundt af tandremmen, som har smadret alt fra stempler til krumtap.

En ny motor, får Eva at vide, vil koste hende 48.000 kroner. En brugt kunne af uvisse årsager ikke skaffes. Eva fået endda bugseret bilen ud på et andet værksted som bekræfter mistanken – bilen er død. Motoren er i hvert fald.

– Jeg fik skiftet tandremmen, der skulle skiftes ved 50.000 kilometer, allerede ved 33.000 kilometer. Cirka 8.000 kilometer senere stod jeg med en bil, der havde kørt 42.300 kilometer og som skulle have ny motor, siger hun.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Hos FDM mener man ifølge Eva Johannesen, at ventilatorremmen enten har været defekt eller monteret forkert i hendes bil. Evas problem er bare, at bevisbyrden er hendes, og at der ikke er noget af remmen tilbage.

Hos Citroën i Danmark, hvis værksted har udført service på Evas bil, er der bare ikke noget at komme efter. Faktisk afviser de ifølge Eva Johannesen sagen blankt.

– Jeg ved godt, at der økonomisk ikke er noget at komme efter, da jeg har solgt bilen. Men jeg synes simpelthen, det er så usselt, at man bare siger: Det er ikke vores problem, lyder det fra den nu tidligere C1-ejer.

Responsiv Iframe

Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også