Hos Novitec synes man ikke, at Ferraris F8 Tributo er helt hurtigt nok. Derfor eksisterer den nu som N-Largo-udgave. Men i et meget lille antal.
N-Largo aerokittet består af håndfuld oven på håndfuld af kulfiber-komponenter ude som inde i en Ferrari F8 Tributo. Og hvis du synes, bilen ser bredere ud end normalt, så er det fordi, det er tilfældet.
I N-Largo-trim er skærmene gjort 130 millmeter bredere hele vejen rundt om bilen. Ferrari’en bliver der med mere kantet, mere agressiv at se på. Novitec har dog valgt at lukke luftindtagene under begge forlygter. Den opgave klares i stedet af et heftigt indtag direkte i kølerhjelmen – det nogen også kalder et hoodscoop.
Speljene – og dermed ikke kun spejlkapperne – er – pånær selve glasset – udført i kulfiber. Det skal nok spare et par gram i det store regnskab.
Men er den massive brug af kulfiber ikke nok til at overbevise dig om Novitec hingstens fortræffeligheder, så bør du tjekke hjulmonteringen. N-Largo’en ruller nemlig med en 21″ montering på forakslen, den vokser til 22″ på den bagerste aksel.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre
En vanvittig motor med mere power
Når det kommer til farver på såvel fælge som karosseri har Novitec allerede et hav af mulighederne, kunderne kan vælger i mellem. Når det kommer til interiøret er mulighederne kun endnu flere. Og så har vi slet ikke nævnt bilens hjerte med otte cylindre i V-form og en kapacitet på 3.900 kubik.
Med twinturbo-opsætning er bilen fra fabrikken allerede uhyggeligt hurtig, men med en ny udstødning og justeringer af motorstyringen har Novitec lokket 818 og 903 Nm frem i italianeren.
Ring kun hvis du har råd
Det betyder, at bilen flyver fra 0 til 100 km/t bare 2,6 sekunder.
Novitec nævner ikke noget om prisen. Men når bilen, som det er tilfældet her, kan bestilles med belægninger af 24 karat guld, så interesserede nok ikke forvente nogen forærring.
Er der nok købere, skal de måske snarre slås om bilen. For Novitec bygger kun 15 eksemplarer.