Renoveret eller helt ny blok?
Ønsker man det, kan Nismo også skifte hele blokken ud med en ny RB26’er af slagsen. Den skrues sammen med de dele, man måtte ønske (have råd til, red.)
Resten af drivlinjen; motorstyring, gear og aksler får præcist sammen behandling. Men før Nismo-folkene helt kan melde den enkelt bil klar, gennemgås ledningsnettet med en tættekam for at spotte selv den mindste elektriske fejl.
Herefter er det tid til en tur på rullefeltet.
Slut – kabinen får det sidste finish
Men her slipper Nismo-folkene ikke bilen. Det gør de først, når kabinen ser ud som ny. Hvis ikke kunden synes om R32-kabinen, kan Nismo udstyre bilen med en R35 GT-R-stue. Ja, helt seriøst.
Nu er det tid til fintuning af undervogn og styretøj, før det går løs på Nissans egne testbane. Og først når Nismo-inginørerne er tilfredse, får bilen ihugget et stempel, som fortæller, at den er ‘fabriksrestaureret’.
Sådan!
Prisen? Uha ja. Den er straks værre. Hele processen begynder, når du lægger 45 millioner japanske yen på Nismos bord. Det er 2,6 millioner danske kroner. Særlige ønsker koster ekstra…
Du kan læse mere om Nismo-programmet her.