Annonce:

Naran er en hypercoupé med 1.049 hk

Ja, den findes. Men det bliver kun til 49 eksemplarer af denne voldsomme V8-sag.

Annonce:

Naran Automotive vil gerne sælge dig en bil. Men ikke hvilken som helst bil. Deres første af slagsen hedder blot ‘Naran’, og det bliver et monster næsten uden sidestykke.

Under coupéformerne har man nemlig fundet plads til en centermonteret biturbo-V8’er på hele 5 liter. Den er god for svimlende 1.049 hestekræfter og 1.036 newtonmeter, påstår det britisk baserede firma.

Naran Automotive bygger blot 49 biler, til gengæld vil hver og én være som skræddersyet til den enkelte kunde. Man kan endda få lov til at bestemme bilens modelnavn. Naran Boosted Magazine, lyder da ikke helt dumt.. elller?

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Tegnet af De Tomaso-designer
Manden, der står bag Naran, i hvert fald designmæssigt, er ingen ringere end Jowyn Wong. Og siger det navn dig ikke alverden så tænk Apollo IE and De Tomaso P72.

Bilen ligner da også noget, der kan skære luften midt over. Frontsplitter og den bagerste diffuser ser ud til at være skåret ud i ét stykke. Det er blær. Det samme er de 22″ kulfiber-fælge.

LÆS OGSÅ: Ny undersøgelse: Her er bilen, de fleste drømmer om


Bilens enorme ‘sideskørt’, om man vil, har faktisk andet og mere end en visuel effekt. Det skal nemlig skabe den ‘ground effect’, vi kender fra Formula 1-bilerne i 70’erne. På den måde bliver de 49 suget ekstra godt mod asfalten. Et relativt simpelt, men sindssygt aerodynamisk effektivt træk.

Faktisk skulle den være god for en samlet downforce-evne på 1.377 kilo. Det er mere, end selv de mest moderne GT3-racerbiler kan prale af.

Hva’ kan den?
Det korte svar: helt viiildt meget. I hvert fald hvis vi skal tro Narans opgivelser. Den fem-liters V8’er bygges af tyske Racing Dynamics, og på papiret kan motoren sende bilen fra 0-96 km/t på mindre 2,3 sekunder. Tophastigheden ligger et sted over 370 km/t.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Svenske Ohlins har udviklet bilens firevejs justerebare undervogn, så den kan nok godt æde et sving eller ti.

Hvad angår kabinen ved vi ikke meget andet, end at det er kvinden bag interiøret i Aston Martin Lagonda Taraf, der bestemmer.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af ‘Naran’.

Responsiv Iframe

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også