Den seneste BMW M5 er alt andet end langsomt, denne M5 er bare hurtigere
600 hestekræfter, 750 newtonmeter og fra 0-100 km/t på 3,4 sekunder. Kan du leve med det? Godt, så kan du nøjes med BMW’s egen M5.
Hvis ikke så spørg lige de amerikanske tunere fra Noelle Performance, om hvad de har gang i. Det er nemlig lykkedes dem at vride yderligere 250 hestekræfter ud af den 4,4-liters V8 mellem M5’erens forhjul. Og som om det ikke var nok, er det allerede færge-agtige moment øget til vanvittige 1.003 Nm. Av, siger vi bare!
ÅRETS JULEGAVE: SPAR 40% PÅ BILLETTEN TIL AUTO SHOW – KLIK HER!
Mest imponerende er det dog, at tunerne ikke har rørt bilens mekanik. Nej, det hele skyldes den custom-software, man har fodret M5’erens motorstyrring med. De elektronisk større overarme til den tyske power-sedan gør også, at hverken transmission, differentiale eller den adaptive undervogn lider overlast.
Det har dog sin pris. 3.699 dollar eller 25.000 danske kroner løber tuningen op i. Omvendt er det peanuts for at have flere hestekræfter end den 812, Ferrari selv kalder Superfast.
Resultatet er en bil, der ligefrem flyver fra 0-100 km/t. Det tager nemlig ikke mere end 2,2 sekunder takket være fabrikkens launch control-program og xDrive-firehjulstrækket.
Noelle Performance er så sikrer på, at de har strikket en sikker software sammen, at de yder garanti. Skulle en G30 M5 med deres software komme ud for problemer, som BMW ikke selv vil dække under garantien, gør tunerne det.
Her er en ‘chiptuning’ nemlig ingen lyssky affære. Faktisk fortæller Noelle Performance selv BMW om det, hver gang de har haft fat i en M5.
Den dårlige nyhed? Softwaren er forbeholdt de amerikanske M5-ejere.