Annonce:

Nogaro Edition: Audi klar med 705 hestes special-version af RS6

Annonce:

Audi RS6 Avant Nogaro Edition klarer 320 km/t på toppen og en hilsen til forfaderen RS2

A6-platformen ‘C7’ stammer helt tilbage fra 2010, og i bilernes verden er otte år en evighed. Derfor er den nuværende A6’er på vej ud af bagdørene i Ingolstadt for at gøre plads til C8, der lander hos forhandleren næste år.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Det betyder også et farvel til C7 RS6. Men det er nu ingen skidt ting, for det er nu, alle specialversionerne dukker op. Audi har endda selv lagt fra land ved at gentage deres Nogaro Edition-behandling. Den forrige RS4 fik samme omgang, og nu er turen altså kommet til storebror RS6.

Startende med den blå  Noargo-lakering er RS6’eren en hyldest til den oprindelige Rs2 Avant. Med i handlen hører 21″ letvægts-aluminiumshjul. Gloss black-pakken, der farver bilen fremtrædende detaljer både ud-og indvendigt, et udstødningsystem i titanium og fremfor alt læderkabinen med blå alcantara i midten. Det hele svøbes selvfølgelig en overflod af kulfiber.


MOTOR MED FRÅDE OM MUNDEN
Motoren er den samme fire-liters V8-enheder med de dobbelte turboer, men de oprindelige 560 heste under hjelmen har formeret sig.

Skal Audi helt selv stå for avlsprogrammet kan RS6-Nargo-kunder samlet få 605 hestekræfter og 750 newtonmeter ud af V8’eren. Sprinten fra stillestående til de første 100 km/t bringes ned til 3,7 sekunder, og turboerne er kodet til først at tabe pusten ved 305 kilometer i timen.

Er det ikke angstprovokerende nok, kan kunderne bare sige ‘ABT’ til Audi, når RS6’eren er på slutseddelen. Til gengæld sørge tunerne fra ABT Sportsline så for at få det sadistiske frem i V8’eren. 705 hestekræfter og 880 newtonmeter og speedometernål, der banker på ved 320 kilometer i timen.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

For fedt det end lyder, så skal interesserede være særdeles hurtige med muldvarpeskindet. RS6 Avant Nargo Edition begrænses nemlig til blot 150 biler. Alle med en startpris på 124.200 euro. Er der danskere i blandt kundekredsen, skal vores 150 procents afgifts selvfølgelig lægges oveni. Av, for en vogn!

Responsiv Iframe

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også