Findes der en mere vanvittig udgave af Lamborghinis egen racerbil? Yes, og den bygges af nogle gale nordmænd
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo er den ultimative udgave af Huaracán-modellen, og Zyrus LP1200 er den ultimative udgave Huracán Super Trofeo Evo.
For mens de fabriksleverede racerbiler skal leve op til regler, og slæbe rundt på 2,05 kilo pr. hestekræft, findes der tilsyneladende ingen regelbog hos norske Zyrus Engineering.
Og hvis der gør, har de i hvert fald ikke kigget i den. For her betyder 1.200 kilo køreklarvægt også 1.200 hestekræfter fra en 5.2-liters V10 med dobbelte turboer. Men ikke nok med det så producerer bilens aerodynamik 1.200 kilo downforce.
LÆS OGSÅ: Rick købte supermarked for at få plads til sine 225 biler
Altså et magisk hestekræft, vægt og downforce-forhold på 1:1:1. Vildere bliver det ikke. Det kan engang Koenigsegg One:1 – som ellers har vægtfordelingen i forhold til antallet af hestekræfter på plads – prale af.
Til gengæld bygger Zyrus Engineering flere biler. Hele 26 eksemplarer af den vanvittige V10-Lamborghini er nemlig planlagt. Koenigsegg byggede kun seks One:1. Syv hvis prototypen regnes med.
Men her stopper de gale nordmænd ikke. Af de 24 biler leveres nogen nemlig som LP1600 eller LP2000-udgaver.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af den gale ‘normand’.