BMW bevรฆger sig lรฆngere vรฆk fra baghjulstrรฆk og seks cylindre โ nu produceres den sidste 1-Serie hatchback
Tiden ved at rinde for BMWs 1-serie. Den nuvรฆrende generation (F20/21) bliver den sidste hatchback pรฅ samlebรฅndet i Mรผnchen.
Nyheden kommer helt fra BMW i Australien, der har lรธftet slรธret for M140i. Fabrikkens sidste sekscylindrede hatchback med baghjulstrรฆk.
Den firedรธrs Bimmer fรฅr tilnavnet Finale Edition og udstyres med fabrikkens ellers sรฅ kendte tre-liters biturbo rรฆkkesekser, der yder 340 hestekrรฆfter og 500 newtonmeter. Mere end rigeligt til at nรฅ den vanlige, elektroniske tophastigheds-begrรฆnsning pรฅ 250 kilometer i timen.
DER ER EN AFLรSER Pร
VEJ
Hvad aflรธser sรฅ 1-Serien, spรธrger du nok. En ny 1-Serie, selvfรธlgelig. Men det bliver ikke i hatchback-form. I stedet skal den nรฆste udgave af den mindste BMW dele platform med MINIs modelprogram og BMW X1. Det betyder farvel til baghjulstrรฆk og goddag til forhjulstrรฆk.
M140iโs direkte erstatning bliver noget i stil med den nuvรฆrende X2 M35i, der har firehjulstrรฆk og en turboladet firecylindrede motor med 305 hestekrรฆfter.
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ skriv til os: bj@boosted.dk