Den japanske drifter Daigo Saito har revet de første bagdæk i småstykker på sin Toyota GR Supra med 2JZ-motor og 800 hk
Den nye Toyota GR Supra kommer også i en firecylindrede udgave. ‘Så er det lettere at ligge en 2JZ-motor i’, som en Toyota-chef sagde.
Men den japanske driftkører Diago Saito er ikke en mand, der venter. Hans nye GR Supra er den første af sin art med den legendariske 2JZ-motor fra den forrige Supra A80.
Den tre-liters 2JZ-GTE har selvfølgelig undergået signifikante forandringer for at kunne lægge den nye bil sidelæns, som Saito vil have det. Slagvolumen er øget til 3.4 liter, og det originale biturbo-setup er erstattet af en enkelt HKS GTIII-4R-lader.
Det gør motoren i stand til at yde 800 hestekræfter og 883 newtonmeter. Det er 465 hestekræfter og 387 newtonmeter mere end den BMW-rækkesekser, den nye Supra fødes med.