Engang var den Danmarks mest solgte bil – nu fås Cayenne med et moment, der er Molslinjen værdigt.
Der findes Porsche-ejere, som tilsyneladende ikke er dødelige. For til dem har tunerne fra Techart nemlig strikket en motorpakke sammen, der får den gigantiske SUV (eller Coupé-suv, red.) til at yde vanvittige 750 hestekræfter.
Ja, og så har vi ikke engang nævnt momentet endnu. 1.080 Nm – nu du spørger. Udgangspunktet er Cayenne GTS, som fra fabrikken yder 460 hestekræfter og 620 Nm. Det ændrer tunerne til 640 hk og 870 newtonmeter.
LÆS OGSÅ: Vidste du…: At Porsche allerede har produceret Cayenne nr. 1.000.000?
Men er det ikke vildt nok – og ja, der findes mennesker, for hvem 180 hestekræfter og 250 newtonmeter ekstra simpelthen bare er for lidt – har Techart heldigvis flere løsninger i ærmet.
Sænket og miljøvenlig
Cayenne Turbo S (altså den med med 4,8-liters V8’er, to turboer og hybridteknologi og en nypris i Danmark på 3,3 millioner kr.) Ja, den! Den har tunerne også steroidpumpet godt og grundigt under kølerhjelmen.
Det giver 750 hestekræfter og vanvittige 1.080 Nm. Men præstationerne er ikke alt. For det skal selvfølgelig også se godt ud, når du cruiser og op ned ad Strandvejen i en bil, der egentlig hører hjemme i ydresporet på Autobahn.
Derfor fås både GTS og Turbo S e-hybrid-udgaverne med et bodykit, en 35 millimeters sænkning og 23″ specialfremstillede aluhjul. Og så meget lækker men stendød kohud, at det ville kunne sende et mindre dansk landbrug på pension.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af Techarts bud på en Cayenne.