Selve modellen måtte BMW-fans vente i mere end to årtier på, nu begynder tunerne at røre på sig.
Hvis du kan nøjes med fabriksbilen, og selvfølgelig kan du ikke det, hvis du læser med her, har du 510 hestekræfter. AC Schnitzer er bare den seneste aftermarket-firma som har kastet sig over den nye M3.
LÆS OGSÅ: 17-årig Benjamins knallert er et rullende lokum: “Vi hygger bare”
100 ekstra hestekræfter er det blevet til. Det samme er antallet af newtonmeter i øvrigt hævet med, så der nu er 750 Nm at give af. På sænkningsfjedre bliver bilen 20 millimeter lavere. Men, siger den tyske tuner, en gevindundervogn er på vej.
Fælgene er 20″ og ‘meget lette’, skriver tuneren. Dog uden at sige hvor meget uaffjedret vægt det tilvalg sparer ‘familiebilen’ for. I kabinen er der alt det alcantara, læder og kulfiber, du kunne drømme om i en M3’er og mere til. Og skal vi være helt ærlige, har vi på fornemmelsen, at tunerne kun lige er begyndt at arbejde med M3’eren.