BMW’s egen topmodel, M5 CS, kan godt pakke sammen, når først Manhart melder sig på banen.
Det er to år siden, at Manhart løftede sløret for deres første forsøg på en tunet BMW M5 i F90-generationen. Og nu har de gjort det igen. Med en række forbedringer, selvfølgelig. Som før har den 4,4-liters V8’er ude foran fået en ordentlig opgradering. Resultatet er 815 hestekræfter og vanvittige 1.030 Nm. Til sammenligning yder fabriksbilen M5 CS ‘bare’ 635 hestekræfter.
At Manhart-udgaven er så meget vildere skyldes nye turboer, et nyt udstødningssystem og andre velvalgte modifikationer. Og det kan ses på asfalten, for den store performance-tysker rykker nu fra 0 til 100 km/t på bare 2,6 sekunder. Næsten et halvt sekund hurtigere end fabriksbilen.
LÆS OGSÅ: Bilist købte bil og fik den beslaglagt 45 minutter senere
Man skal dog kigge godt efter, for at opdage at vi her har med en Manhart-bimmer at gøre. Tunerens karakteristiske brug af guld-stafferinger er nemlig helt droppet til gengæld for brugen af kulfiber. Og meget af det. Hamann Anniversary EVO-hjulene er i 21″ og svøbt i Michelin Pilot Sport 4 S-gummi.
Og apropos kulfiber. Så svømmer kabinen i det. Manhart vil dog ikke ud med, hvor meget sådan en omgang koster. Men du skal i forvejen selv levere den M5, som opgraderingerne skal bygges på. I Danmark koster den nuværende M5 fra 2,1 millioner kr. Av!
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen