Den nuværende BMW 5 Serie er efterhånden en gammel sag. Det betyder også, at M5’eren er på vej ud. Hos Manhart sker det med et brag.
Hvis du vil have den mest potente 5 Serie, BMW kan byde på, skal du ikke købe dig en M5 CS. Eller jo – det skal du. Men du skal bede Manhart lave den om, hvis det sådan for alvor skal gå stærkt.
For selvom M5 CS er den mest potente gadebil fra det tyske mærke til dato, så er der mere at hente i den 4,4-liters V8-motor. Helt præcist yder MH5 GTR 777 hestekræfter og massive 935 newtonmeter. Og der er muligvis mere på vej.
For lige nu går Manhart bare og venter på en Tüv–godkendelse af et nyt udstødningssystem til M5’eren. Kunder uden for EU kan dog allerede nu vælge at få bilen leveret uden katalysator.
Undervognen har også fået sig en opstrammer med KW-gevind. Er der ekstra luft i budgettet – budget er ikke noget, man tænker over som M5-ejer – er der både keramiske skiver og 21″ smedet alufælge at komme efter på listen over ekstraudstyr.
Desværre skal der kun bygges én MH5 GTR. Men spørger du pænt, kan du nok godt få Manhart til at bygge noget der ligner. Hvor dyrt det er, melder historien ikke noget om. Men en almindelig M5 CS koster 1,3 mio. kr. Altså uden afgift, moms og alt andet djævelskab.