Alt sammen fordi de gale tunere fra Novitec endnu engang har været på spil.
Sig Novitec og de fleste med bare lidt oktan i blodbanerne vil tænke ‘uendelige budgetter’ og biler der uopnåelige for de fleste.
Men Novitecs kunder er ikke som folk er flest, og derfor er Ferraris F8 Tributo nu blevet endnu mere sindssyg. Hvordan den bil overhovedet har kunnet beholde typegodkendelse og nummerplader, er os en gåde. Men her står den altså.
Med 802 hestekræfter og 898 newtonmeter – hvilket er 82 heste og 128 mere end fabriksbilen – går Novitec-udgaven af F8 Tributo fra 0 til 100 km/t på bare 2,6 sekunder. Mens tophastigheden er 340 km/t.
Ikke hurtigere på toppen
Det er faktisk ikke hurtigere end fabriksbilen, men fra 0 til 100 km/t halter fabrikshingsten gevaldigt efter med sine 2,9 sekunder.
Ja, der er nogen i denne verden, der synes, det er langsomt.
Nå, tilbage til den tunede Ferrari. Novitec ville nemlig ikke være Novitec, hvis ikke der fulgte en pokkers masse kosmetiske opgraderinger med de mange hestekræfter. Så kan vi friste med 21″ hjul? Ikke? Hvad så med 22″.
LÆS OGSÅ: DUMT: Bilist dyttede og blev knaldet for narkokørsel
Eller kulfiber i mængeder det næsten er forbudt at drømme om, eller en hækvinge der ‘øger signifikant øger downforce’ for nu at bruge tunernes egne ord.
Og hvis det ikke er nok, så belægger Novitec gerne hele udstødningssystemet med guld. Da det som bekendt er genialt til at aflede varme. Okay, hele udstødningssystemet er måske så meget sagt. Rørhalerne er i kulfiber.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af Novitec F8