Den tyske tuner Manhart har gjort det ved Toyota Supra, som fabrikken ikke kan tage sig sammen til. I hvert fald ikke endnu.
Meget tyder på, at den nuværende Toyota Supra sammen med sin cabriolet-formede søster, BMW Z4, er på vej ud.
Men inden vi når dertil, ligger det i kortene, at Toyota sender en top-udgave på gaden. Den får formentlig tilnavnet GRMN, hvis den da nogensinde bliver til noget.
Ventetiden behøver dog ikke være så lang. Faktisk er der slet ingen. For Manhart har givet Supra Mk.5 de hestekræfter, der i årevis har været tale om, at den bil fortjener. Nemlig 550 stykker fra en 3-liters BMW-rækkesekser.
De ekstra hestekræfter leverer Manhart med nye turboladere, en indsugning i kulfiber, en større køler, anden motorstyring og et nyt udstødningssystem. Her er downpipes dog et ekstra tilvalg.
LÆS OGSÅ: Så dyre er forlygterne til en Bugatti Chiron
Det samme er det bodykit i kulfiber, som gør Toyotaen bare en smule bredere at se på. Ja, det gælder faktisk også de 20″ fælge med konkav-vinkel. Af samme indlysende grund er opgraderingen alt andet end gratis. Alene motordelene koster 89.000 kroner.
Og her er den nye udstødning ikke regnet med. Den løber alene op i 37.300 kroner, mens de før omtalte downpipes, der skal tilvælges, lægger yderligere 17.850 kroner på regningen.
Kulfiber-kittet er måske lidt overraskende langt det dyreste ved hele ombygningen. Skal alle stumper med, forøges regningen med 93.000 kroner. Læg dertil KW Clubsport-undervognen til 23.000 kroner. AV!
For at gøre ondt værre, gnide salt ekstra hårdt i såret, skal vi da lige oplyse om, at Toyota i Danmark vil have over 1 million kroner for fabriksbilen. Men så er registreringsafgiften også betalt.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!