Med ny motorstyring og downpipe gør RaceChip Hyundai i30 N til momentmonster
Hyundai i30 N kører hylemorsomt. Og det er netop, hvad koreanerne selv slår på. Det handler ifølge dem om at have det sjovt – ikke om at sætte omgangsrekorder på Nürburgring.
Sjovt i en bil der er opkaldt efter en vis bane i Tyskland. Men lad nu det ligge. For RaceChip er klar med modsvaret. Med en ny motorstyring og downpipe fra HJS bliver Hyundai’en en hidsighed med 316 hestekræfter. Præcis det samme som Honda Civic Type R.
Men hvor Honda’en har 399 newtonmeter, stikker i30 N fuldstændig af efter en RaceChip-behandling. 523 newtonmeter er på menu’en. Det er en optimering på 170 Nm i forhold til fabriksbilen. Ikke engang klassens konge Golf R kan med sine 380 newtonmeter følge med her.
Det dieselagtige moment gør det ikke svært at placere penge sikkert på Hyundai’en over et 402 meter langt væddemål.
Udover det massive moment-boost inkluderer RaceChips i30 N-forvandling OZ Leggera aluminiums-fælge og sænkningsfjedre fra Eibach.
Så mangler vi bare lige bilen først. i30 N koster fra 403.000 kroner på danske skilte.