Det er rigtigt nok, at nogle kunder har leveret deres biler tilbage. Men det er โet meget lille antal,โ siger Volvo. Bilmรฆrket beklager dog de fejlfyldte biler.
Det er rigtigt nok, at nogle kunder har sรฅ fejlfyldte nye biler, at Volvo har taget dem retur.
Det bekrรฆfter mรฆrket over for Vi Bilรคgare.
Volvo hรฆvder dog at have lรธst langt de fleste af det, ejerne har klaget over med softwareopdateringer.
Men det รฆndrer ikke pรฅ, at nogle โ bl.a. EX30-ejere โ har haft sรฅ dรฅrlige oplevelser med deres biler, at forhandlerne har fรฅet dem smidt direkte retur. Og at kรธbene efterfรธlgende er ophรฆvet.
LรS OGSร : Ny undersรธgelse hรฆvder at aflive myte om elbiler
Det vil Volvo Cars, siger de, gerne beklage. Det er bl.a. kunder i Sverige og England, der har sendt bilerne retur. Det vides ikke, om der er danskere blandt de EX30-ejere, der har ophรฆvet kรธbet.
Ejerne melder dog om alt fra assistentsystemer, der ikke virker, til bilens infotainment, der gรฅr i sort. Skรฆrmen gรฅr ganske enkelt i en salgsdemoindstilling, der fjerner al funktionalitet. Ikke engang speedometeret eller det indbyggede digitalur virker.
En af de EX30-ejere, der er ramt af problemerne, er Martin. Han har dog vรฆret kreativ og dรฆkket bilen til for at undgรฅ bl.a. falske alarmer. Lรฆs mere om det her.
Boosted vil gerne hรธre fra danske EX30-ejere. Har du haft problemer med din bil, eller er du helt sluppet for dem? Sรฅ skriv til webredaktรธr Bjรธrn pรฅ bj@boosted.dk.
Lรฆs flere spรฆndende nyheder fra og om bilernes verden lige her!
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ skriv til os: bj@boosted.dk