Det er rigtigt nok, at nogle kunder har leveret deres biler tilbage. Men det er ‘et meget lille antal,’ siger Volvo. Bilmærket beklager dog de fejlfyldte biler.
Det er rigtigt nok, at nogle kunder har så fejlfyldte nye biler, at Volvo har taget dem retur.
Det bekræfter mærket over for Vi Bilägare.
Volvo hævder dog at have løst langt de fleste af det, ejerne har klaget over med softwareopdateringer.
Men det ændrer ikke på, at nogle – bl.a. EX30-ejere – har haft så dårlige oplevelser med deres biler, at forhandlerne har fået dem smidt direkte retur. Og at købene efterfølgende er ophævet.
LÆS OGSÅ: Ny undersøgelse hævder at aflive myte om elbiler
Det vil Volvo Cars, siger de, gerne beklage. Det er bl.a. kunder i Sverige og England, der har sendt bilerne retur. Det vides ikke, om der er danskere blandt de EX30-ejere, der har ophævet købet.
Ejerne melder dog om alt fra assistentsystemer, der ikke virker, til bilens infotainment, der går i sort. Skærmen går ganske enkelt i en salgsdemoindstilling, der fjerner al funktionalitet. Ikke engang speedometeret eller det indbyggede digitalur virker.
En af de EX30-ejere, der er ramt af problemerne, er Martin. Han har dog været kreativ og dækket bilen til for at undgå bl.a. falske alarmer. Læs mere om det her.
Boosted vil gerne høre fra danske EX30-ejere. Har du haft problemer med din bil, eller er du helt sluppet for dem? Så skriv til webredaktør Bjørn på bj@boosted.dk.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!