I et desperat forsøg på at redde forretningen lægger Fisker Inc. nu en lang række funktioner, som Ocean-ejerne allerede bruger, bag en betalingsmur. Bl.a sæde- og ratvarmen.
Det både ligner og lyder som en konkurs, der bare venter på at ske. Alligevel forsøger danske Henrik Fisker at redde sin forretning, bilmærket Fisker Inc.
Seneste træk er ikke at forsikre kunderne om, at Fisker gør alt for at holde bilerne kørende. Tværtimod har ejerne af Ocean-modellen, som er Fiskers eneste bil, fået en advarsel.
Helt konkret advarer bilmærket nu sine kunder om, at en lang række funktioner kan forsvinde i deres biler.
Det er funktioner som sæde- og ratvarme samt adgangen til det 360 graders kamera, varmen i forruden og bilens såkaldte ‘premium’-internetopkobling, som Fisker nu vil have betaling for.
LÆS OGSÅ: 20-årig anholdt – gemte 22 fotofælder under sin seng
Altså igen. For advarslen er ifølge Autoevolution sendt ud til ejere af bilerne Ocean Ultra og Ocean Sport. Tilmed bilerne, der ovenikøbet allerede er betalt for én gang.
Varmefunktionerne er oprindelig en del af Fiskers såkaldte Vinterpakke, som nogle kunder betalte for, da de betalte for den øvrige bil. Men for flere Ocean-ejere virkede ‘vinterpakken’ slet ikke.
Fisker måtte ind og aktivere pakkerne med noget nyt software. Men allerede dengang fik Ocean-ejerne besked om, at det – de allerede havde betalt for – altså kun var midlertidigt. Og kun tilgængelig i en såkaldt ‘prøveperiode’.
Fra årsskiftet, hvis Fisker Inc. da overlever så længe, vil de funktioner nu lægge sig bag en betalingsmur, som ejerne skal betale til gentagne gange for at nedbryde.
Fisker Inc. har ikke sagt noget om, hvad man vil tage for ‘pakkerne’. Men kunderne er lovet hjælp til at finde den bedste løsning.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!