BMW fik tรฆsk for at lรฆgge sรฆdevarmen bag en betalingsmur og mรฅtte droppe det igen. Nu forsรธger tyskerne sig igen med ekstrabetaling for standardudstyr.
BMW har ikke opgivet tanken om, at deres kunder skal betale meget mere for nye biler. Selvom tyskerne fik tรฆsk for at lรฆgge bl.a. sรฆdevarmen bag en betalingsmur.
Sรฅ nu forsรธger mรฆrket sig med at tage betaling for standardudstyr, som var det noget pรฅ ekstraudstyrslisten.
Helt konkret tager BMW nu betaling for at aktivere den adaptive undervogn, som mange af mรฆrkets modeller allerede leveres med fra fabrikken.
Bilisterne har altsรฅ allerede รฉn gang betalt for at fรฅ bilen leveret med den undervogn. Den kan bare ikke bruges, fรธr BMW fรฅr betaling for at aktivere den adaptive del.
LรS OGSร : Plugin-hybrid slรฅr verdensrekord โ kรธrer 2.100 km pรฅ รฉn tank
Det skriver flere medier โ bl.a. Motor1.
Teknisk set er den adaptive M-undervogn, som BMW kalder den, ikke en service, man som BMW-ejer mรฅ betale sig til pรฅ mรฅneds- eller รฅrsbasis. Men sรฅdan kan det blive.
Allerede nu kan BMW-ejere i USA aktivere den adaptive undervogn, deres biler allerede har fra fabrikken, gennem den sรฅkaldte Drive Store.
For at bruge udstyr, bilerne altsรฅ allerede har, og som allerede er betalt en gang, kan BMW-ejerne ogsรฅ slippe et engangsbelรธb pรฅ 500 dollar svarende til 3.400 danske kroner. Sรฅ lรฅser mรฆrket permanent op for den adaptive undervogn.
At der skal betales for standardudstyr, som var det ekstraudstyr, er ikke den eneste mรฅde, hvorpรฅ BMW forsรธger at sno deres kunder.
For at fรฅ flere til at vรฆlge en elbil forsรธger BMW nu direkte at give deres kunder med nye biler, som kan kobles op til mรฆrkets smartphone-app, dรฅrlig samvittighed. Lรฆs mere om det her.
Lรฆs flere spรฆndende nyheder fra og om bilernes verden lige her!
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ fortรฆl os det: bj@boosted.dk