Fremtidens topmodeller fra det tyske mærke skal ikke bygges i Tyskland men Italien, siger moderkoncernen Stellantis.
Opeler bygges i Rüsselsheim, Tyskland. Eller gør de? Ikke nødvendigvis. I hvert fald ikke hvis du spørger, dem der bestemmer. Nemlig direktørene i moderkoncernen Stellantis. Fremtiden er nemlig ikke bare elektrisk for Opel.
Mærkets topmodeller skal også bygges på en fabrik i Melfi, Italien. Det skriver Auto News. Men faktisk er det DS Automobiles som holder først for. På fabrikken i Melfi skal mærkets kommende topmodel med det interne navn D85 – men som formentlig kommer til at hedde DS 9 – bygges. Herefter er det Opels tur til at producere en afløser for Insigniaen.
Den nye top-tysker forventes at være på vejene engang i 2025. I alt skal der bygges fire nye bilmodeller på fabrikken i Melfi. Udover den nye Opel, skal DS have en afløser for DS 7 og den nye DS 9. Derudover vil Lancia bygge en bil. Den kommer formentlig til at hedde Aurelia. Et navn mærket har brugt før.
Nemlig på 18.201 biler mellem 1950 og 1958. Dengang kunne Aurelia fås som både sedan, coupé og cabriolet. Om Lancia har helt så mange karosseriformer i tankerne denne gang, melder historien ikke noget om.
Ifølge interne Stellantis-dokumenter er håbet, at fabrikken i Italien kan producere 90.000 biler mellem 2026 og 2029. Lige nu bygger medarbejderne Fiat 500X, Jeep Renegade og Jeep Compass.