Det sidste lange stykke tid har corona-virus haft lukket ned for al kørsel på Tysklands mest berømte bane, men nu åbner Nürburgring igen
Alligevel bliver intet som før, når den verdensberømte bane i dag 30. april atter åbnes. I hvert fald ikke lige foreløbig.
Såkaldte “Contactless tourist trips” erstatter det hidtidige touristenfahrten. Men det betyder sådan set bare, at det kun bliver muligt at købe adgang til banen online.
Ingen bygninger omkring banen vil være åbne, det indkluderer restauranter og caféer, skriver organisationen bag banen.
Indtil videre må man heller ikke forlade sin bil, når først man er inde på baneområdet. Ligesom de berømte ‘Ring taxier’ indtil videre holder stille. Banens parkeringsplads, der er et yndet samlingssted for banens besøgende bilentusiaster, vil også være lukket af.
LÆS OGSÅ: Endnu mere rå Golf R på vej: Hybrid og 402 hk
Hvem kan så kører på banen? I princippet alle. Akkurat lige som før corona-pandemien. De mange, lukkede landegrænser rundt om i Europa gør det dog mere end svært at flokkes omkring de 26 kilometer asfalt.
Eksempelvis for danskere og englændere. Begge lande har nemlig lukket sine grænser.
Herunder har vi samlet taksterne for, hvad det koster, hvis uheldet er ude.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i ‘bøde’-kataloget – så er du advaret.
Basisgebyr for tilkald af autoværn-reparationsteam : 150 Euro
Bortskaffelse af skadet autoværn pr. meter: 10 Euro* ( tillæg for ved ekstra højde*)
Erstatning af autoværn* pr. meter: 31 Euro (* = nyt autoværn. tillæg afhængig af værnets højde)
Bortskaffelse af skadet autoværn-adskillere pr. styk : 5.10 Euro
Erstatning af autoværn-adskillere pr. styk: 39 Euro
Tilkald af Safety Car pr. halve time: 82 Euro* (* = to mænd og én bil)
Nedlukning af bane pr. time: fra 1.350 Euro* (* = stop for al’ kørsel på banen)
Tilkald af fejeblad/autohjælp på banen: 600 Euro