Eller Sports Tourer som tyskerne siger. Den nye stationcar minder til forveksling om sin hatchback-søster.
Er der nogen, vi bør takke her på denne første december-dag i 2021, er det nok Opel. Hvorfor? Fordi tyskerne insisterer på at lave en stationcar – ellers Sports Tourer som de kalder det – i et marked, hvor næsten alt har SUV-former.
Så tak for det Opel.
Bilen kommer først og fremmest som plugin-hybrid. Astra ST kommer også til Danmark, og det gør den formentlig engang i anden halvdel af 2022. Og der er godt med plads i bilen, for Astra’en er blevet større.
Der er mere plads
Okay, indrømmet – størrelsen forskellen er det marginalt med. Men 13 millimeter mere akselafstand er trods alt noget. Og faktisk siger Opel, at det gavner kabinen, som nu er blevet mere rummelig. Ligesom bagagerummet nu sluger 422 liters opbakning. Det er 52 liter mere end forgængeren kunne prale af.
Priserne for stationcaren på danske plader er endnu ikke fastlagt. Men hatchback’en begynder ved 229.900 kr., mens hybrid-udgaven løber op i 289.900 kr.
Allerdyrest bliver det med Ultimate-udgaven af den nye Astra med 180 hestekræfter. Med tilføjelsen af 360 graders bakkamera, 18″ alufælge, massage-sæder og en mere avanceret fartpilot kravler prisen op på 359.990 kr.
I 2023 introduceres den rent elektriske Astra-e.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at se flere billeder af den nye Astra.