BMW er ved at lægge sidste hånd på den nye M3 og M4. Bil Magasinet har fået de seneste billeder og alt info om den nye drømmebil fra Bayern.
BMW er næsten klar til at præsentere sin nye generation af BMW M3 og M4, og det er dem, vi skal kigge lidt på i denne artikel. BMW ved godt, at der sidder tusindvis af M-fans over hele kloden og venter i spænding, skriver Bil Magasinet.
Derfor har BMW nu valgt at løfte en smule af sløret for, hvad der kommer til at ske med den nye generation af BMW M3 og M4, som bliver endeligt præsenteret til september.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre
De første fotos
Derfor har BMW’s M-afdeling også allerede nu frigivet en stribe billeder fra udviklingen af bilen. Og ja, bilen er så camoufleret, at du knap nok kan se, om det er en BMW eller Mercedes, men du får alligevel en fornemmelse af nogle af de detaljer, der kommer på bilen.
En af de tydelige visuelle detaljer er f.eks., at den nye BMW M3 og M4 fortsætter med at have fire piber bagerst.
En fed detalje som kom til M3-familien, da E46 M3 kom til i september 2000. Indtil det tidspunkt havde BMW M3 været udstyret med to normale udstødningsrør, hvilket gjorde de tidlige M3’ere endnu mere diskrete end i dag.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre
Har den kaninpløkker?
Spørgsmålet, mange nok har stillet sig selv, er, om BMW M4 vil blive udstyret med de samme kaninpløkker i snuden, som 4-serie Coupé, der netop er blevet præsenteret, har?
Med så ekstrem en camouflage, testbilerne er svøbt ind i, er det umuligt at afgøre 100 pct., men det er sandsynligt, at de i hvert fald vil være at finde på M4’eren, mens M3’eren nok vil have et mere afdæmpet frontdesign.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre
Keramiske skiver både på 3 og 4
En anden vigtig detalje er også, at BMW M3 og M4 vil blive udstyret med keramiske bremser, hvilket er tydeligt at se på billedet. Du kan både se den keramiske skive, men også at bremsecaliperen er guldfarvet, hvilket på BMW-sprog betyder, at den er udstyret med de dyre keramiske bremser.
Det er yderst tvivlsomt at det skulle blive standardudstyr. Mere sandsynligt er det, at keramiske bremser bliver dyrt ekstraudstyr, præcis som det er på de andre nuværende M-modeller. Hvis du bruger bilen meget til banekørsel, kan det dog være en idé at overveje.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre
M3- og M4-varianterne
Motoren har BMW sendt sparsomme informationer ud omkring. De slår fast, at det bliver en rækkesekser med turbo – præcis som i den gamle generation af M3 og M4. BMW siger dog, at den er nyudviklet, så det er muligt, at der ikke er mange dele, der er røget med over fra den gamle.
Effekten er BMW også klar til at løfte sløret for:
- M3 Sedan 480 hk
- M4 Coupé 480 hk
- M3 Sedan Competition 510 hk, 650 Nm
- M4 Coupé Competition 510 hk, 650 Nm
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre
Her får du otte automat-trin
Det er også vigtigt at pointere en anden ny forskel, og det er, at bestiller du en standard BMW M3 eller M4 med 480 hk, bliver den udstyret med en 6-trins manuel gearkasse. Det er i følge BMW valget, hvis du er en purist, som godt kan li’ at tingene er lidt oldschool.