Annonce:

Ny BMW M3 er lige om hjørnet – her er alt vi ved!

BMW er ved at lægge sidste hånd på den nye M3 og M4. Bil Magasinet har fået de seneste billeder og alt info om den nye drømmebil fra Bayern.

Annonce:

BMW er næsten klar til at præsentere sin nye generation af BMW M3 og M4, og det er dem, vi skal kigge lidt på i denne artikel. BMW ved godt, at der sidder tusindvis af M-fans over hele kloden og venter i spænding, skriver Bil Magasinet.

Derfor har BMW nu valgt at løfte en smule af sløret for, hvad der kommer til at ske med den nye generation af BMW M3 og M4, som bliver endeligt præsenteret til september.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre

Artiklen fortsætter efter annoncen:

De første fotos
Derfor har BMW’s M-afdeling også allerede nu frigivet en stribe billeder fra udviklingen af bilen. Og ja, bilen er så camoufleret, at du knap nok kan se, om det er en BMW eller Mercedes, men du får alligevel en fornemmelse af nogle af de detaljer, der kommer på bilen.

En af de tydelige visuelle detaljer er f.eks., at den nye BMW M3 og M4 fortsætter med at have fire piber bagerst.

En fed detalje som kom til M3-familien, da E46 M3 kom til i september 2000. Indtil det tidspunkt havde BMW M3 været udstyret med to normale udstødningsrør, hvilket gjorde de tidlige M3’ere endnu mere diskrete end i dag.

Læs mere efter videoen:

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre

Læs mere efter annoncen:

Auto Show Annonce

Har den kaninpløkker?
Spørgsmålet, mange nok har stillet sig selv, er, om BMW M4 vil blive udstyret med de samme kaninpløkker i snuden, som 4-serie Coupé, der netop er blevet præsenteret, har?

Læs mere efter annoncerne:
Responsiv Iframe

Med så ekstrem en camouflage, testbilerne er svøbt ind i, er det umuligt at afgøre 100 pct., men det er sandsynligt, at de i hvert fald vil være at finde på M4’eren, mens M3’eren nok vil have et mere afdæmpet frontdesign.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre

Læs mere efter annoncen:

Keramiske skiver både på 3 og 4
En anden vigtig detalje er også, at BMW M3 og M4 vil blive udstyret med keramiske bremser, hvilket er tydeligt at se på billedet. Du kan både se den keramiske skive, men også at bremsecaliperen er guldfarvet, hvilket på BMW-sprog betyder, at den er udstyret med de dyre keramiske bremser.

Det er yderst tvivlsomt at det skulle blive standardudstyr. Mere sandsynligt er det, at keramiske bremser bliver dyrt ekstraudstyr, præcis som det er på de andre nuværende M-modeller. Hvis du bruger bilen meget til banekørsel, kan det dog være en idé at overveje.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre

M3- og M4-varianterne
Motoren har BMW sendt sparsomme informationer ud omkring. De slår fast, at det bliver en rækkesekser med turbo – præcis som i den gamle generation af M3 og M4. BMW siger dog, at den er nyudviklet, så det er muligt, at der ikke er mange dele, der er røget med over fra den gamle.

Effekten er BMW også klar til at løfte sløret for:

  • M3 Sedan 480 hk
  • M4 Coupé 480 hk
  • M3 Sedan Competition 510 hk, 650 Nm
  • M4 Coupé Competition 510 hk, 650 Nm

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre

Her får du otte automat-trin
Det er også vigtigt at pointere en anden ny forskel, og det er, at bestiller du en standard BMW M3 eller M4 med 480 hk, bliver den udstyret med en 6-trins manuel gearkasse. Det er i følge BMW valget, hvis du er en purist, som godt kan li’ at tingene er lidt oldschool.

Er du mere til hårdkogt performance, opgraderer du til en 510-hestes Competition-variant, men det betyder så, at du samtidig vinker farvel til den manuelle gearkasse. I Competition-varianten får du i stedet en 8-trins automatgearkasse.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre

Kommer med træk på alle fire – men først senere…
BMW løfter her også sløret for, at M3 og M4 i Competition-varianterne når grænsen for, hvor mange kræfter der kan overføres til vejen.

På et senere tidspunkt vil der også komme en variant af M3 og M4 med firehjulstræk. Og det er første gang nogensinde i historien, at det sker.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre

Sidste tests køres netop nu
BMW’s M-afdeling kører i øjeblikket de sidste testkørsler af M3 og M4. Testprogrammet har foregået på (surprise!) Nürburgring men også Sachsenring.

Da en BMW M3 og M4 også skal kunne begå sig på de offentlige veje, har fabrikken derfor også testet dem på vejene omkring Miramas i Sydfrankrig og så langt mod nord, du kan komme: Arjeplog i Sverige, hvor alle de store bilfabrikker tager hen for at lave vintertests.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre

Hvornår triller M3/M4 på vejene?
Den nye BMW M3 og M4 er klar til at blive præsenteret for verden i sin endelige form i september i år, og så skulle de meget gerne ramme gaden i Danmark på et tidspunkt i starten af år 2021. Glæder vi os? Skider bjørnen i skoven? YEEEES!!!


Besøg vores annoncør:

Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:

Flere populære artikler

Læs også