Annonce:

Ny GLC er Mercedes’ mest potente SUV nogensinde – “Den har op til 680 hestekræfter”

Mercedes har godt nok svoret at være helt elektrisk fra 2030 – men helt slut med forbrændingsmotoren er det altså ikke endnu.

Annonce:

Flere kræfter, mere udstyr, større køreoplevelse. Den nye Mercedes-AMG GLC SUV overgår sin succesfulde forgænger på alle fronter og kommer i to versioner.

Indgangsmodellen GLC 43 4MATIC og den ekstra kraftfulde GLC 63 S E PERFORMANCE, som med sin kombination af verdens kraftigste firecylindrede benzinmotor og en effektiv elmotor er mærkets første hybriddrevne performance-SUV.

– Mercedes-AMG GLC SUV har været en kæmpe succes blandt vores kunder, og med to udgaver med hver sin karakter opfylder vi forskellige ønsker og behov.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

– Med GLC 63 S E PERFORMANCE præsenterer vi desuden vores første hybriddrevne performance-SUV, som med sine massive kræfter kombineret med firehjulstræk, baghjulsstyring og ekstra hurtige gearskifte styrker følelsen af AMG, lyder det fra CEO hos Mercedes-AMG, Michael Schiebe.

LÆS OGSÅ: Kommune indfører parkeringsforbud – “Vil ikke generere bilisterne”

To forskellige versioner
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC er udstyret med en 2,0-liters firecylindret benzinmotor med elektrisk assisteret turbolader og 421 hestekræfter plus et ekstra boost på 14 hestekræfter, som ydes via en bæltedrevet starter-generator.


Elmotoren i turboladeren sørger for at spole turbinehjulet op i omdrejninger og danne ladetryk, hvilket sikrer endnu hurtigere respons – en teknologi, som er direkte inspireret af motorerne i Formel 1.

Takket være det effektive AMG Performance 4MATIC firehjulstræk og en AMG SPEEDSHIFT MCT 9G automatgearkasse klares 0-100 kilometer i timen på 4,8 sekunder, mens topfarten er elektronisk begrænset til 250 kilometer i timen.

Den aktive AMG Ride Control-undervogn med adaptive dæmpere booster fornemmelsen af dynamik.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Kraftigste og mest avancerede SUV
Endnu stærkere går det til i GLC 63 S E PERFORMANCE, som byder på et teknologisk mesterværk af en drivlinje, hvor den 2,0-liters benzinmotor er kombineret med en kraftfuld elmotor og et effektivt batteri.

Takket være en større version af den elektrisk supporterede turbolader yder den kompakte benzinmotor i denne konfiguration hele 476 hestekræfter, hvilket gør den til verdens kraftigste serieproducerede firecylindrede motor.

Mens benzinmotoren er placeret forrest på langs, er den 204-hestes elmotor placeret på bagakslen, hvilket optimerer vægtfordelingen.

Responsiv Iframe

Elmotoren er desuden udstyret med en to-trins gearkasse, som både sørger for hurtigere start og samtidig sikrer en fortsat kraftig ydelse ved høje hastigheder.

Ligesom i Mercedes-AMG Petronas-teamets Formel 1-biler er det effektive og 6,1 kilowatttimer store batteri udviklet med fokus på højt output og effektiv køling. Batteriet får løbende tilført frisk energi ved hjælp af rekuperation, men kan også oplades på en almindelig ladestander (AC) via en ledning.

Kombineret med det variable AMG Performance 4MATIC+ firehjulstræk og forskellige AMG DYNAMIC SELECT køreprogrammer – som blandt andet giver mulighed for at køre fuldt elektrisk – er GLC 63 E PERFORMANCE den mest avancerede SUV fra Mercedes-AMG nogensinde.

Besøg vores annoncør:

Med en samlet ydelse på hele 680 hestekræfter og 1.020 Newtonmeter er den også den kraftigste – og med en 0-100 på blot 3,5 sekunder den absolut hurtigste.

Opgraderet på look og udstyr
Men du behøver ikke køre den nye Mercedes-AMG GLC SUV, før du ved, at der er tale om en model fra Affalterbach.

Allerede ved første øjekast lægger du mærke til de karakteristiske detaljer, som kendetegner en Mercedes-AMG. Det gælder for eksempel den markante frontgrill med de lodrette ribber eller frontspoileren med de store luftindtag og aerodynamisk effektive spoilere.

Standard er også 19- (GLC 43) eller 20-tommers (GLC 63 S) AMG fælge samt en bagende med dobbelte runde (GLC 43) eller trapezformede (GLS 63 S) udstødninger.

Indenfor er begge versioner udstyret med AMG sportssæder, AMG Performance sportsrat samt iøjnefaldende detaljer som baggrundsbelyste AMG-logoer på dørtrinnene.

Den nye Mercedes-AMG GLC SUV ventes til Danmark i 2024, oplyser importøren. Pris er der ikke noget om endnu.


Bemærk: Artiklen er baseret på en pressemeddelelse. Har du kommentarer til indholdet, bedes du kontakte den pågældende afsender.

Pressemeddelelse
Pressemeddelelse
Nyheder direkte fra bilimportører, producenter, racerteams eller andre aktører i bilbranchen.
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også