De første kunder får ikke leveret biler før tidligst engang i 2024 – men nu ved vi lidt mere om den elektriske Macan.
Macan har været en gigantisk succes for Porsche. Og det håber folkene fra Zuffenhausen kan fortsætte, nu hvor modellen bliver hundrede procent elektrisk. Men på grund af problemer med software internt i VAG-gruppen lader modellen vente på sig.
Så for at holde interessen i kog frigiver Porsche nu nogle tekniske specifikationer. I hvert fald når det kommer til topmodellen. Den får 603 hestekræfter og ‘ i hvert fald 1.000 newtonmeter’ fra to motorer. Det hele skal omsættes gennem et firehjulstræk.
LÆS OGSÅ: Chefens C63 AMG har fået nye nummerplader – du gætter den ALDRIG!
Bilen skal bygges på platformen Premium Platform Electric som deles med Audi. Det betyder for uden firehjulstrækket, at vi også får baghjulstrukne udgaver af Macan at se.
Batteripakken vokser til 100 kW. Og det er faktisk eneste mulighed, Porsche har. Platformen tillader hverken større eller mindre batteri. Til gengæld vil den nye Macan kunne hurtiglade ligesom Taycan. Altså med 800 volt.
Det, siger Porsche, giver 75 procents batteri på 25 minutter. Om Porsche så kan finde kunder med den slags tålmodighed, må salgstallene vise.