Den har intet med en turbo at gøre, den nye Taycan Turbo S. Men hestekræfter er der nu nok af.
Det er stadig et stykke fra Tesla Model S Plaid som har 1.020 hestekræfter. Men Porsche er der næsten med den faceliftede Taycan Turbo S.
953 hestekræfter er det blevet til. Det betyder, at tyskeren kapper 0,3 sekunder af sprinten fra 0-100 km/t, der nu er overstået på 2,3 sekunder.
Som i den pre-faceliftede udgave holder Porsche fast i batteriets 800-volts teknologi. Det giver et batteriet der kan lades fra 10 til 80 procent på 18 minutter. Mind you – det er stadig langt hurtigere at tanke en benzin eller dieselbil.
LÆS OGSÅ: EU vil gøre diesel og benzin markant dyrere
Når det så er sagt, er der langt mellem både diesel- og benzinbilerne der har tæt ved 1.000 hestekræfter ab fabrik. Bevares, de findes.
Men så skal vi op i sådan noget som Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance og endnu vildere endnu Ferrari SF90.
Den danske Porsche-importør har endnu ikke offentliggjort prisen på den faceliftede Taycan. Men selv den nuværende model er ingen billig fornøjelse.
Den mindst potente model, der bare hedder Taycan, fås fra 840.000 kroner. Det var en model endnu dyrere end det, den tidligere lastholdspiller Nicklas Bendtner måtte aflevere til statskassen sidste år. Læs mere om det her.