Annonce:

Ny undersøgelse: Folk i elbiler brokker sig dobbelt så meget

Folk i elbiler går oftere end andre bilister skuffet fra bilforhandlere, viser en ny undersøgelse.

Annonce:

At købe en elbil lader meget tilbage at ønske. Især når det kommer til oplevelsen ude hos forhandleren.

Det viser en ny undersøgelse fra amerikanske Widewail der er en platform for brugeranmeldelser i stil med Trustpilot.

Widewail har gennemgået mere end 800.000 Google-anmeldelser af diverse bilforhandlere. Og her står det sløjt til i forholdet mellem bilforhandlere og folk i elbiler. Faktisk flyder det over med et-stjerende anmeldelser, skriver brugerportalen.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Widewail er dog også kommet frem til, at folk i elbiler har mere at klage over end bilister i diesel- og benzinbiler.

LÆS OGSÅ: Bilmærke løj om antallet af hestekræfter i 161.500 biler

Generelt set fylder de et-stjernede vurderinger omkring 7 procent af anmeldelserne. Ser man isoleret på folk i elbiler er antallet dog det dobbelte – nemlig 14 procent.


Og det kan faktisk blive endnu værre. For i de tilfælde, hvor bilmærker insisterer på at springe forhandler-ledet over, så som hos Tesla og Rivian, er antallet af lavest mulige vurderinger oppe på hele 25 procent.

– Når Teslas stærke brand, høje kendskabsgrad og topkarakterer blandt betroede forbrugermedier tages i betragtning, er det overraskende at se, at deres Google-anmeldelser afslører så en høj procentdel af utilfredse kunder, siger Widewails administerende direktør Matt Murray i en pressemeddelse.

Matt Murray er dog endnu mere overrasket over, at folk der besøger hos egentlige elbilsforhandlere også er sure.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Omvendt skriver elbil-ejere faktisk færre anmeldelser af bilforhandlerne og bilmærkerne i det hele taget. I USA, hvor tallene stammer fra, skriver folk i elbiler i snit om deres oplevelser med bilforhandlerne/bilmærkerne 2,6 gange hver måned.

Det tal er hele 9,6 gange i snit om måneden, hvis man ser på bilisterne generelt. Det kan forklare en del af de højere procentdel af dårligere anmeldelser.

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også