Der findes ikke et firma i hele verden, der vokser hurtigere, end Ferrari gรธr, ifรธlge en ny opgรธrelse, som amerikanske Interbrand stรฅr bag.
Det kรธrer for Ferrari. Ikke bare er Maranello-mรฆrket det bilmรฆrke, der tjener absolut mest pr. bil i hele verden. Den italienske virksomhed vokser ogsรฅ hurtigst af alle.
Det konkluderer en ny opgรธrelse, som amerikanske Interbrand stรฅr bag.
Hvert รฅr udgiver amerikanerne en rangliste over de 100 stรธrste brands i hele verden. I รฅr er det 25. gang, at sรฅdan en liste udkommer.
Og selvom Ferrari i rent stรธrrelsesmรฆssigt er langt fra at vรฆre det stรธrste bilmรฆrke globalt set, er der intet andet brand, hverken i bil- eller nogen anden industri, der vokser lige sรฅ hurtigt. Pรฅ bare et รฅr er Ferraris indtjening vokset med 21 procent.
Til sammenligning er listens nummer to, Microsoft, โkunโ vokset med 11 procent. Alt imens listens nummer 1 โ ligeledes amerikanske Apple โ faktisk er gรฅet tilbage pรฅ indtjeningsfronten.
LรS OGSร : Elbil til 800.000 kr. fik vejhjรฆlp fรธrste dag: โIkke ualmindeligtโ
Faldet er pรฅ 3 procent. Alligevel kan Apples รธverste chefer notere sig en markedsvรฆrdi pรฅ svimlende 488,9 milliarder dollar.
Vi skal ned pรฅ listens nummer 62 for at finde Ferrari. Men det er stadig en forbedring i forhold til sidste รฅrs 70. plads.
Nรฅr det sรฅ er sagt, ligger Toyota nummer 6 over de stรธrste globale mรฆrker. Mercedes er nummer 8, BMW nummer 10, og Tesla ligger lige uden for toppen af listen pรฅ en 12. plads.
Ferrari-grundlรฆgger Enzo Ferrari var kendt for at vรฆre notorisk ligeglad med sine egne gadebiler. De gav ham dog mulighed for at finansiere hele Formel 1-programmet. Noget Ferrari i รธvrigt ikke har vundet siden 2008.
Lige nu er holdet dog tรฆttere pรฅ, end de har vรฆret i meget lang tid med en tredjeplads i den samlede konstruktรธrstilling. Enzo var i รธvrigt manden, der udtalte fรธlgende: aerodynamik er for folk, der ikke kan bygge motorer.
Lรฆs flere spรฆndende nyheder fra og om bilernes verden lige her!
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: