Med en markedsværdi der nærmer sig 500 milliarder kroner kan Toyota for 13. år i træk kalde sig verdens mest værdifulde bilmærke.
Toyota har sikret sig en solid placering som verdens mest værdifulde bilmærke. Med en markedsværdi på 497 milliarder kroner ligger Toyota i toppen for 13. år i træk.
Det placerer den japanske bilproducent i en unik position, da værdien af varemærket er steget med 13 procent på blot et år. Sammenlignet med værdien for ti år siden er den nu dobbelt så stor.
Næst efter Toyota kommer en anden bilproducent, men med et betydeligt spring. Ifølge den seneste Interbrand-undersøgelse ligger mærket på andenpladsen omtrent 100 milliarder kroner under Toyotas varemærkeværdi.
Det skriver den danske importør i en pressemeddelelse.
Toyota er ikke kun førende inden for bilindustrien. I den samlede liste over alle virksomheder globalt placerer Toyota sig som nummer seks. På førstepladsen ligger Apple med en markedsværdi på hele 3.337 milliarder kroner.
LÆS OGSÅ: Kendt ladeoperatør går konkurs – 700 mister jobbet
Ud over Apple er virksomheder som Microsoft, Amazon, Google, Samsung og Coca Cola også blandt de højest rangerede. Af danske virksomheder finder man Lego på en 58. plads med en varemærkeværdi på 96 milliarder kroner.
Toyota har desuden planer om at fortsætte udviklingen af nye teknologier og løsninger inden for bilindustrien. Virksomheden satser på flere hybridbiler, elbiler og brintbiler.
Derudover arbejder Toyota med avancerede teknologier som selvkørende biler, kunstig intelligens og robotter. Fokus er på bæredygtige mobilitetsløsninger drevet af nulemissionsteknologier som el og brint.
Den kontinuerlige udvikling og investering i nye teknologier er ifølge den danske importør en medvirkende faktor til, at Toyota år efter år fastholder sin position som det mest værdifulde bilmærke.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!
Bemærk: Artiklen er baseret på en pressemeddelelse. Har du kommentarer til indholdet, bedes du kontakte den pågældende afsender.