De er kendt for at kopiere alt fra BMW’s logo til Mercedes-design. Men nu vil BYD ind på det danske marked med deres egne modeller – og her skal to års gratis opladning hjælpe.
Nye bilmærker er der efterhånden ret mange af. Også i Danmark. Og der kommer stadig flere til.
Kinesiske BYD prøver dog at skille sig lidt ud fra mængden. Bl.a. vil det bilmærket indtil 31. august i år give nye ejere af modellen Atto 3 gratis opladning med i købet.
Det forudsætter godt nok, at kunderne hoster op mod 349.500 kr. for Atto 3-modellen med tilnavnet ‘design’. Men så mener, BYD også, at de kan give igen for mindst 59.583 kr.
Den gratis opladning er nemlig ikke det eneste, mærket har gjort til en del af en såkaldt ‘sommerkampagne’, der skal sælge bilen til danskerne.
I en pressemeddelelse oplyser den danske importør, at der er frit valg mellem fire forskellige metallak-farver, 48 bilvask (én hver måned, red.), vinterhjul og opbevaring af dem samt 4 service-eftersyn med i pakken.
BYD får dog skarp konkurrence. De nye bilmærker vælter nemlig ind over Danmark i øjeblikket. Og det ikke kun fra Kina. Amerikanske Fisker Inc. er her allerede.
Det samme skulle et andet amerikansk faktisk også have været. Men det blev ikke til noget – og bliver det måske slet ikke. Læs mere her.
BYD er da heller ikke de første, der lokker med gratis opladning. Det samme gjorde Tesla fra 2012 frem til 2017. Den gratis opladning stoppede dog med lanceringen af Model 3.
Dengang undskyldte Tesla sig med, at det var en helt naturlig udvikling. Og at man ville bruge pengene på at udbygge netværket af Superchargere-standere.