2. Topløs supersvensker snuppet med 389 km/t
I maj 2003 blev den britiske finansmand og playboy Arthur Chirkinian standset af en politipatrulje på en landevej i Texas og arresteret for at have kørt 389 km/t. Det var på en strækning, hvor højeste tilladte hastighed var 120 km/t, og målingen blev foretaget af en betjent med et stopur, der sad i et propelfly og holdt udkig efter deltagere fra Gumball 3000-løbet.
Arthur blev målt på en af de snorlige og øde tosporede highways i Texas, mens han var i gang med at teste topfart. Han havde lånt en Koenigsegg CCR, og i spillefilmen Gumball 3000 fra efteråret 2003 kan man se, at han brokker sig over, at speedometret går i stykker, da nålen kommer til 238 mph (383 km/t). Bødens størrelse kan ikke bekræftes, men ifølge Arthur troede politiet ikke på, at det kunne lade sig gøre at køre 389 km/t i en gadebil. Bøden blev derfor udregnet ud fra en hastighed på 180 mph (289 km/t).
Den 28. februar 2005 kl. 12.08 på Nardo-banen i det sydlige Italien blev en standard-CCR målt officielt til en topfart på 387.87 km/t. Den var ifølge Guinness Rekordbog verdens hurtigste serieproducerede bil indtil Bugatti Veyron overtog titlen i september samme år med 407,5 km/t.
3. Harry blev pænt sur over verdens første fartbøde
Ifølge Ohio History Central fik stumfilmskuespilleren Harry Myers (1875-1938) verdens første fartbøde for at have kørt for stærkt på West Third Street i Dayton, Ohio, i 1904. Der var hastighedsgrænse på 10 mph (16 km/t), men Harry kørte ifølge politiet 12 mph (19 km/t).
Harry var utilfreds med afgørelsen (det forstår vi godt), der var et skøn fra en politibetjent – der fandtes hverken radar eller pålidelige speedometre på den tid. Før Detroit blev etableret som centrum for amerikansk bilindustri var Cleveland, Ohio, førende i automobilets udvikling.