Det nye logo dukker op på de første fabriksnye biler allerede næste år.
Opel har en plan. Det tyske Stellantis-mærke vil allerede fra 2028 kun bygge elbiler.
Og det skal et nyt logo hjælpe kunderne med at forstå. Det er bare svært at se forskel. Især hvis man har set et Opel-logo før.
Indrømmet, Porsches nye logo er faktisk sværere (læs mere om det her). Men prøv selvom du kan spotte den umiddelbare forskel på Opels nye og gamle logo længere nede i denne artikel.
Sidst, Opel gjorde noget ved logoet, var i 2020, da den fransk-italiensk-amerikanske fusion af Peugeot-Citroen og Fiat-Chrysler blev til Stellantis.
LÆS OGSÅ: Bilmærker fyrer alle danske forhandlere – “Vi ved ikke, hvad der sker”
Hvilken Opel, der først får det nye logo, siger bilmærket ikke noget om. Det tyske mærke er dog langt fra det eneste, som har fået nyt logo i år. Faktisk er det tredje gang i år, at et bilmærke skifter logo.
Det er allerede sket for Porsche og Jaguar/Land Rover. Sidste år gjorde blandt andre Skoda det samme – og her forsvandt en ellers ikonisk del af mærket bogstavelig talt. Læs mere om det her.